13 Tizenharmadik küldetés: Mt. Threshold Research Center

Ajánlott felszerelés/játékos:
Elsődleges fegyver: Less Lethal (Zöld Babzsákos) Shotgun
Másodlagos fegyver: 9mm-es pisztoly (FMJ töltény)
Taktikai eszközök: Optiszonda 1x, CS Gáz 3x, Ajtóék 1x
Ajtótörő eszköz: C2-es töltet
Öltözék: Gázmaszk, Könnyű páncél

És végre valahára, elérkeztünk az utolsó küldetéshez. Sokaknak úgy tűnhet, hogy a Mt. Treshold egy nagyon összetett, bonyolult és nehéz pálya, pedig ha az ember párszor végigmegy rajta és megérti a  felépítését és a "logikáját" akkor rájön, hogy sokkal inkább a belső félelem beszélt belőle. No de hanyagoljuk a lelkizést. Ami fontos, hogy mindenképpen könnygázt vegyünk magunkhoz, mert  a némely szobában robbanékony palackok vannak, illetve nem viselnek maszkot az NPC-k, szóval miért ne vinnénk gázt. Kezdjük a tisztogatást a  földszinten. Rögtön egy dupla szárnyú ajtó elé érkezünk, ami alá benézve láthatjuk, hogy elég gázos a helyzet. Az ajtó közvetlen környezetében jobb és bal oldalt is lehet gyanúsított, plusz figyelembe kell venni a 10 óra irányából  érkező  őrjáratot is. Több megoldás is lehetséges: Hatékony lehet a gáz, a C2 effekt is beválhat, vagy alkalmazhatjuk a kicsalogatós technikát. Legyen most a legutóbbi, tekintetbe véve azt, hogy  gázra a későbbiek folyamán még szükségünk lesz. Ha 1-2 gyanúsított kijön, akkor már  mondhatni jók vagyunk. Rögtön ezután szondázzunk be ismét az ajtó alá és nézzük meg, mi a helyzet az őrjárattal. Csak akkor javasolt bemenni, ha a gyanúsított éppen visszafelé tart az őrjáratból. Várjuk meg amíg visszajön és fogjuk el, de csak óvatosan, nehogy riadót fújjon és elfusson, rendbontást okozva ezzel. Több irányba is elindulhatunk innen. 9 óra felé, a folyosó végén van egy ajtó. Ha megtehetjük, küldjünk oda valakit, aki blokkolja a bejáratot, amíg a csapat többi része elindul a másik irányba. Ne azon az ajtón nyissunk be, amerre az őrjárat is ment/mehet, hanem a másik dupla szárnyú ajtón. Betévedve találunk 2 ajtót a két szélen. Mi most a jobboldalival foglalkozunk. Szondázzunk be alatta. Optimális esetben 13 óra és 15 óra irányában lehetnek gyanúsítottak. Ilyen esetben hajítsunk be egy gázt, de ha csak 13 óra irányában vagy gyanúsított, elég lesz egy C2-t szerelni az ajtóra. 14 óra irányába ebben a szobában van egy dupla szárnyú ajtó. Ha benézünk alatta akkor láthatjuk, hogy ez ugyan az a szoba, amelynek másik bejáratához küldtük az előbb egyik társunkat. Ez a helyzet konkrétan szar, mert a szoba 4 sarkában bárhol lehetnek. Ha a dupla szárnyú ajtó közelében vannak, akkor lökjünk be egy gázt alájuk, ha a másik ajtó látószögében helyezkednek el a civilek mellett, akkor szereljünk C2-t az ajtóra. Az innen nyíló ajtó egy nagyobb kutatószobába nyílik. Innen nézve 10 és 12 óra irányában lehetnek fegyveresek. Itt nyugodtan alkalmazhatjuk a C2 effektet. De mielőtt megtennénk, nézzünk be a másik két bejárat alatt is. Menjünk vissza az előző szobába. A vasajtó közelében lévő ajtó alá benézve láthatunk egy civilt, rosszabb esetben gyanúsítottat is. A harmadik bejárat a vasajtós szoba végén van. Itt általában senki sincs, ha mégis, akkor szerencsés esetben egy háttal álló gyanúsítottat láthatunk, akit könnyen elkaphatunk zöld sotival. Érdemes minden ajtót C2-vel betörni és úgy elkapni a fegyvereseket, de ha nem vagyunk biztosak a dolgunkban, nyugodtan áldozzunk be egy gázt is. (Sarkokba inkább a riasztott gyanúsítottak szoktak bújni, szóval pánikra nincs ok) Amint ez megvan, menjünk ki a vasajtó mellett, a folyosóra vezető ajtón, ahol az egész tisztogatás előtt bejöttünk. Nézzünk be a másik, baloldalon lévő ajtó alatt is. Ha az ajtó előtt, háttal áll valaki, őt ártalmatlanítsuk, de bemenni nem ajánlott, mivel pont előttünk, megbújva is lehet gyanúsított. (Az esetek többségében párosával állnak itt, de volt rá már példa, hogy ebben a szobában 5 fegyverest sikerült elkapnunk, szóval csak óvatosan).

Menjünk vissza ahhoz a dupla szárnyú ajtóhoz, amely felől az őrjárat jött/jöhetett még a pálya elején. Nézzünk be alá. Ha malacunk van, fogunk is látni pár jómadarat. (Ha valamelyik ajtó közelében áll én javasolnám azt a módszert, hogy az előző szobából kerüljük meg és onnan kapjuk el) Megkísérelhetjük meglőni őket, vagy dobhatunk rájuk gázt is, igazából csak azon múlik, mennyire bízunk önmagunkban. Azért a maradék két ajtó alá még szondázzunk be, nem-e lapul valaki még a megmaradt szobában. (A jobb oldali ajtókra gondolok). Szintén nagyon fontos, hogy guggolva haladjunk, mert a bal oldalon lévő terem falán egy szép üvegfal van, amelyen keresztül kitűnő célpontokká válhatunk, ha nem vagyunk elég óvatosak. A bal oldali ajtó az emeletre vezet, ezt ékeljük ki, hogy ne nagyon legyen menekülési lehetősége a rosszfiúknak.

Irány vissza a kezdőpont, de nagyon óvatosan, nehogy őrjáratba fussunk bele az emeltre vezető lépcsőkön! (Kétszer is sikerült már így járnom és csak a szerencsének köszönhettem, hogy én voltam a gyorsabb, nem ők) Az emeletre felérvén láthatunk 12 óránál egy dupla szárnyú ajtót, illetve a jobb oldalon egy szimpla ajtót. A dupla szárnyú alatt sok mindent nem fogunk látni, ha van rá mód ékeljük is ki, mert az egy fontos menekülési útvonala lehet a gyanúsítottaknak a jövőben. Nézzünk be a másik ajtó alá. A szisztéma ugyanaz, mint a másik ilyen szobánál is volt: Ha állnak az ajtó előtt, kapjuk el őket a zöld sotival. (Ha felénk néz akkor ugye C2-vel) Ha véletlenül a távolban is lennének, nekik küldjünk be egy gázt, illetve óvatosan haladjunk tovább, mert a baloldalon van egy kis elkülönített rész, ahol szintén bujkálhatnak, legrosszabb esetben még a civileket is veszélyeztetik. Egyetlen ajtó vezet innen ki a bejáraton kívül. Az valószínűleg nyitva lesz, így a becsukása után szondázzunk be alá. Ha van gyanúsított valamerre, lepjük meg egy kis tűzijátékkal, de akkor halkan osonjunk mögé/mögéjük és úgy hatástalanítsuk őt/őket.

Ismét egy dupla szárnyú ajtóhoz érkeztünk, amely alá bekukkantva vagy semmit, vagy magát a poklot láthatjuk. Igazából bármerre lehetnek fegyveresek és ha a 14 óránál lévő ajtó nyitva van, akkor még nehezebb a dolgunk. Ehhez mérten robbantsuk be az ajtót, vagy csak simán lőjük le őket, és a jobb oldali ajtót azonnal zárjuk be. Bekukkantva alá a folyosón akár 3-4 gyanúsított is lehet, nem beszélve a hátul található EXIT jelzésű ajtóról, ahol szintén bujkálhatnak. Az, hogy benyitunk és tüzelünk, a lehető legrosszabb megoldás véleményem szerint. Leginkább kellő gázmennyiséget javasolnék, de ha kicsalogatjuk őket, az is jó ötlet, viszont azzal számolni kell, hogy nem valószínű az, hogy mindannyian előjönnek. Amint sikerült elkapni őket, guggolva haladva menjünk el az EXIT tábláig, mert a jobb oldalon lévő terem falán szintén üveg van, viszont nagyon sok esetben itt csak civilek vannak, szóval szépen lassan akár át is lehet fésülni azt a termet, amíg egy ember beszondáz az kijárat ajtaja alatt. Ha mégis bent maradt volna valaki, akkor csalogassuk ki szépen és sokkoljuk meg. Maradt egy ajtó a baloldalon, amivel még nem foglalkoztunk, de érdemes azonnal blokkolni, mihelyst betesszük a lábunkat erre a folyosóra. Beszondázhatunk alá, de az igazság az, hogy a pillér és a cuccok miatt semmit sem fogunk látni, csak a 9 óránál ordító civilt. Ennek a kis teremnek is van egy másik bejárata, méghozzá innen balra, majd jobbra egy dupla szárnyú ajtó mögötti folyosó végén. Innen már könnyebben ráláthatunk a teremre. 15 óránál lehet gyanúsított, a falról lepattanó gázzal kapjuk el. Pont ezelőtt az ajtó előtt van egy másik is ebben a teremben, amely alá benézve vagy a terem végében, vagy az ajtó előtt láthatunk gyanúsítottat. Előző esetben hajítsunk be egy gázt, utóbbi esetben vagy C2 vagy sokkoló, attól függően, hogy az ajtóval szembe vagy háttal áll-e.

Miközben akciózunk, ügyeljünk a 14 óránál lévő ajtóra is, ha nyitva van azonnal csukjuk be. Ugye ez fog ismét levezetni a földszintre, abba a szobába, melyet kiékeltünk. 3 lehetőség adott: ha 9 óránál áll, akkor C2. Ha az ajtó előtt áll, akkor csalogassuk be, ha senki nem áll ott, akkor 11 óra irányába a falról lepattanva hajítsunk be egy gázt, le az emeletről (ez nagyon fontos) ügyelve arra, hogy lehetőleg ne a lépcsővel szemben álljunk esélyt adva nekik arra, hogy meglássanak. Amint elkezdett hatni a gáz, Valaki fusson 9 óra irányába a korláthoz, hajítson le egy gázt, a többiek fussanak le és amint haladnak előre, balra lesz egy kis beugró rész, ahol egy ajtó van. Az ajtó előtti területre is hajítsunk gázt.. 2-3 gyanúsítottat foghatunk itt el és ha szerencsénk van a játék már itt jelezni fogja, hogy nincs több gyanúsított. Ha ez nem így lenne, akkor szondázzunk be az utolsó ajtó alá is. Leginkább a szoba egy olyan sarkában szoktak lenni, ahová innen nem látunk be, de ez nem baj, mert egy jól irányzott, lepattanó gáz megoldja a problémát. Ha 12 óránál a sarokban is ülne egy, nos, ő kapjon egy meglepi C2-t. Amint megkötöztünk mindenkit, jelentettük a központnak és begyűjtöttük a fegyvereket, végigvittük a játék utolsó bevetését is, egyúttal magát a játékot is.

 

 

Végszó: Próbáltuk a magunk módján, a legjobb taktikákat leírni, lehetőleg úgy, hogy minden olvasó  megértse. Természetesen ez csak egyfajta végigjátszási mód a számtalan közül. A leírás mellé igyekeztünk olyan képeket is mellékelni, amelyek megkönnyíthetik az érdeklődők dolgát a tájékozódás szempontjából, illetve tervezünk videókat is feltölteni ugyanebből a célból. Reméljük hasznos volt ez a kis leírás/útmutató és sok újat tudtunk mutatni, netán tanítani.

A bejegyzés trackback címe:

https://swat4hq.blog.hu/api/trackback/id/tr555252731

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása